Returnering

Hvordan returnerer jeg en vare?

Det er 100% gratis at returnere en vare hos Sarenza, og du har hele 100 dages returret fra købsdatoen hvis varen ikke taget ibrug.
En retur pr. ordre er gratis og betalt af Sarenza til Post Danmark.
Ifølge EU-lovgivning har du ret til at fortryde et køb og dermed annullere købsaftalen uanset årsag inden for 14 dage*.

Du laver en retur, ved at logge på din Sarenza-profil og går til menuen:
- Mine ordrer
- Vælg skoene som skal returneres
- Foretag en returnering
- Vælg returnere
- Vælg returårsag

Derefter kan du dowmloade og udskrive din returlabel.
Du kan altid printe din returlabel fra en anden computer, f.eks. fra dit arbejde hvis du ikke har en printer hjemme. Du logger ind på din Sarenza-profil og går til menuen:
- Profil
- Følg mine retuneringer og tilbagebetalinger
- Yderligere ordre informationer (scroll lidt ned på siden)
- Udskriv retursedlen
Har du slet ikke adgang til en printer, kan du ringe til vores kundservice på 80 40 01 42, når du har lavet returprocessen og vi vil sende dig en returlabel med posten, dog kan det tage op til 1. uge før du modtager den med posten.
Du går på posthuset (Post Danmark) med pakken, og husk at få en kvittering fra posthuset, hvis pakken bliver væk kan vi stadig refundere dig.
Tilbagebetalingen sker normalt inden for 5-7 dage efter at pakken er modtaget hos Post Danmark. Det tilbagebetalte beløb sættes direkte ind på samme betalingskort, som du anvendte da du afgav din ordre.

Hvordan ombytter jeg en vare?

Hos Sarenza.dk har du hele 100 dage til at ombytte dine varer fra købsdatoen (varen må ikke være taget ibrug), hvis du f.eks. ønsker en anden størrelse eller farve.
Det er gratis at ombytte en vare, og ombytningen vil være betalt af Sarenza.

Du ombytninger en vare, ved at logge på din Sarenza-profil og går til menuen:
- Mine ordrer
- Vælg skoene som skal ombyttes
- Foretag en ombytning (bemærk kan du ikke din størrelse, er størrelsen udsolgt)
- Vælg ombytning
- Vælg ombytningsårsag

Derefter kan du dowmloade og udskrive din returlabel.
Du kan altid printe din returlabel fra en anden computer, f.eks. fra dit arbejde hvis du ikke har en printer hjemme. Du logger ind på din Sarenza-profil og går til menuen:
- Profil
- Følg mine retuneringer og tilbagebetalinger
- Yderligere ordre informationer (scroll lidt ned på siden)
- Udskriv retursedlen

Har du slet ikke adgang til en printer, kan du ringe til vores kundservice på 80 40 01 42, når du har lavet returprocessen, og vi vil sende dig en returlabel med posten, dog kan det tage op til 1. uge før du modtager den med posten.
Du går på posthuset (Post Danmark) med pakken, og husk at få en kvittering fra posthuset, hvis pakken bliver væk kan vi stadig refundere dig.
Når Post Danmark scanner din pakke første gang, vil din bytteordre blive fritstillet på vores lager til pakningen.
Har du også returneret nogle varer sker tilbagebetalingen inden for 5-7 dage, efter at pakken er modtaget hos Post Danmark. Det tilbagebetalte beløb sættes direkte ind på samme betalingskort, som du anvendte da du afgav din ordre.

Hvor udskriver jeg min returlabel?

Du kan altid udskrive din returlabel, når du har lavet returprocessen ( Se: Hvordan returner/ombytter jeg en vare)

Du logger ind på din Sarenza-profil og går til menuen:
- Følg mine retuneringer og tilbagebetalinger
- Yderligere ordreinformationer
- Udskriv retursedlen (scroll lidt ned på siden)

Hvordan får jeg mine penge tilbage?

Du har 100 dage mere end 3 måneder fra købsdatoen til at returnere dine varer, og få pengene tilbage hvis du ikke er tilfreds med dit køb og varen ikke er taget ibrug.

Returneringsomkostningerne betales af Sarenza og er betalt til Post Danmark. Tilbagebetalingen af en vare, som du ønsker at returnere, sker normalt inden for 5-7 hverdage efter at pakken er modtaget hos Post Danmark.

Du kan foretage én gratis returnering per ordre.

Ved ombytning sender vi den nye vare afsted, så snart Post Danmark har modtaget og scannet din returpakke.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om returnering af en vare, kan du læse mere nedenfor.

*Vilkår & betingelser

Har du ikke fået svar på dit spørgsmål? Vores kundeservice er til for at hjælpe dig!

Kontakt os