Vilkår & betingelser

Sidst opdateret: 13/09/2017

Download PDF-version

Nedenstående dokument (Vilkår og betingelser) omhandler vilkår og betingelser for salg foretaget mellem en person, der ønsker at handle på Sarenzas website http://www.sarenza.dk, herefter henvist til som "kunden", og Sarenza S.A., hvis hovedkontor ligger på 27-29 rue de Choiseul, 75002 Paris, Frankrig, registeret i Paris’ erhvervs- og selskabsstyrelses register (Registre du Commerce et des Sociétés de Paris) under nummer 480 188 507, et aktieselskab med en registreret kapital på EUR 241.952,69, med momsnummer FR06480188507, herunder henvist til som "Sarenza.dk". Sarenza.dk er underlagt dansk lovgivning.

Disse betingelser gælder udelukkende privatpersoner. Når du først har læst disse vilkår og betingelser, betragtes det som en accept af disse. Al brug af websitet betragtes også som en enighed i og accept af disse vilkår og betingelser.

Priser

Alle produktpriser er angivet i danske kroner og er inklusiv skatter, afgifter og moms, men inkluderer ikke levering, hvis dette er tilfældet (se paragrafen omkring leveringsomkostninger). Priserne er dagspriser. Sarenza.dk forbeholder sig retten til at tilpasse priserne til enhver tid uden varsel, eksempelvis i udsalgsperioder. Produkterne er faktureret i henhold til de gældende priser på købstidspunktet.

Kunden kan drage fordel af rabatkoder, som er udstedt af Sarenza.dk. Disse rabatkoder er underlagt specifikke betingelser, hvilke er indikeret i vilkårene omkring tilbuddet. Rabatkoder kan være underlagt en tidsbegrænsning og et minimumsbeløb for indkøbskurven, de gælder kun én gang og kan ikke kombineres med andre tilbud eller betingelser.

Bestilling

Kunden kan bestille på Sarenza.dk eller pr. telefon mandag til fredag i tidsrummene 10:00-13:00 og 14:00-18:00 på telefonnummer 78 77 01 50.

Sarenza.dk forbeholder sig retten til at annullere eller afvise enhver ordre fra en kunde, hvis der forekommer tvivl omkring en tidligere betaling, eller hvis der er mistanke om svindel.

For at foretage et køb på Sarenza.dk skal kunden igennem fem trin:

  • Find en eller flere varer, læg dem i indkøbskurven og gå herefter til kassen.
  • Vælg forsendelsesmetode.
  • Indtast personlige oplysninger.
  • Vælg betalingsmetode og godkend vores forretningsbetingelser.
  • Kontroller, at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.

Sarenza.dk forpligter sig til at levere den valgte vare indtil lageret er tomt. I tilfælde af at en vare er udgået fra lager, vil Sarenza.dk refundere beløbet til kunden inden for 30 dage.

Når du handler med Sarenza.dk, indgås aftaler på dansk.

Når kunden har afgivet en ordre, modtager kunden en ordrebekræftelse via e-mail. Hvis kunden ønsker at se yderligere detaljer for sin ordre, kan de findes for aktuelle og tidligere ordrer ved at logge ind på kundens konto på Sarenza.dk og klikke: ”Se mine ordrer og returnér en vare”. Klik på ordrenummeret, hvorefter ordrebekræftelse og status for ordren vises. Det er ikke muligt at ændre i ordren, når den først er blevet bekræftet. Kundeservice hjælper med glæde med at guide eller gensende eventuelle bekræftelser. Kundeservice kan kontaktes via telefon på telefonnummer 78 77 01 50 eller via e-mail: kundeservice@sarenza.dk.

Kundeservice gør sit bedste for at besvare alle e-mails inden for én arbejdsdag.

Konkurrencer

Kunden kan deltage i konkurrencer uden at tilmelde sig nyhedsbrevet. Svaret sendes i stedet til kundeservice@sarenza.dk.

Betaling

Sarenza.dk tilbyder følgende betalingsmetoder:

  • Kreditkort (MasterCard, Visa/Dankort og Visa)
  • Paypal

Der tages ikke gebyr ved betaling på Sarenza.dk.
Beløbet hæves først på kundens konto, når pakken afsendes fra Sarenza.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, kunden har godkendt ved købet.
Sarenza.dk forbeholder sig ret til at verificere enhver information givet af kunden for at forhindre, at der forekommer svindel. Dette kan medføre, at Sarenza.dk anmoder kunden at indsende legitimation. Hvis kunden ikke reagerer på denne anmodning, vil ordren automatisk blive annulleret efter 7 dage.

Levering

Leveringsproces
Ordrer, der er bestilt på Sarenza.dk, bliver leveret til Danmark. Pakkerne leveres til privat- eller firmaadresse, posthuset eller i en pakkeboks.
**Fra d. 28/3/2017, påregnes leveringsomkostninger på alle ordrer, der ikke overstiger eller er på 200 DKK inkl. moms (Se vilkår og betingelser). Dette gælder ligeledes på alle ordrer, der købes via VIP-kampagner (Se vilkår og betingelser).
Ordrer vil bliver afsendt fra vores lager i Frankrig samme dag.
Hvis ordren er bestilt:
  • efter kl. 15
  • i weekenden
  • på en fransk helligdag
Så vil ordren blive afsendt næstkommende hverdag. Under udsalgsperioder kan der forventes en ekstra hverdag. Der leveres ikke til Grønland og Færøerne.

Standardlevering: 
Levering med PostNord, på posthuset, i pakkeboks eller til privat- eller firmaadresse: Leveringstiden er mellem to og tre dage i hverdage, gældende fra pakkens afsendelsestidspunkt.
  • Postnumre, der starter med følgende cifre, bliver i gennemsnit leveret inden for to dage: 00-36, 38-99
  • Postnumre, der starter med følgende cifre, bliver i gennemsnit leveret inden for tre dage: 37
Levering foretages mandag til lørdag.
Ang. levering på posthus: For at kunne afhente sin pakke skal kunden fremvise ID.
Ang. levering i pakkeboks: For at kunne afhente sin pakke skal kunden bruge en kode, som PostNord sender via SMS eller mail
Ang. levering til en postadresse: Levering foretages mellem mandag og lørdag på den adresse, kunden har valgt. I tilfælde af at kunden ikke er hjemme, afleveres pakken på det nærmeste posthus. Kunden har nu 10 dage til at møde op og hente sin pakke ved fremvisning af ID.
Efter kundens bestilling vil kunden modtage en e-mail med tracking-informationer. Trackingen er dog først tilgængelig, når PostNord modtager pakken fra Sarenza, hvilket typisk sker inden for 1-3 hverdag. Når trackingen er aktiveret, kan kunden også følge sin ordre ved at logge ind på sin personlige profil og klikke på ”Se mine ordrer” og herefter ”Yderligere ordreinformationer” og til sidst klikke på ”Følg min pakke”.


Returnering og tilbagebetaling

Fortrydelsesret

Ifølge EU-lovgivning har du ret til at fortryde et køb og dermed annullere købsaftalen uanset årsag inden for 14 dage. Denne fortrydelsesret udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget din vare. Hos Sarenza har vi dog udvidet din fortrydelsesret til 100 dage fra bestillingsdatoen. Angående tilbagebetaling, se venligst nedenfor i afsnittet Tilbagebetaling.

Hvis du ønsker at gøre brug at fortrydelsesretten, skal du inden 100 dage fra bestilling give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at følge produceren som er beskrevet nedenfor eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. Denne sendes til 27-29 rue de Choiseul, 75002 Paris, Frankrig.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Hos Sarenza er returneringen af varer gratis. Du kan foretage én gratis returnering pr. ordre.

Sådan returnerer du en vare:
- Gennemfør returningsprocessen via din Sarenza-profil under ”Returner en vare”
- Udskrive din returseddel
- Sætte retursedlen på din pakke og aflevere den på nærmeste posthus

Returnering af en vare sker via kundens profil. Først vælger man returnering via et PostNord posthus eller pakkeboks**, og efterfølgende ses et kort med de nærmeste posthuse og pakkebokse. Når kunden har gennemført returneringen på sin profil, printer man retursedlen ud og sætter den på pakken, der skal retuneres.


Hvis kunden ikke har mulighed for at printe retursedlen selv, kan man bede kundeservice sende den med posten.

Kunden kan aflevere returpakken på hvilket som helst PostNord posthus eller pakkeboks.

Ved returnering af varen er det vigtigt, at du gemmer det returneringsbevis, du får, når du afleverer varen. Den fungerer som bevis på, at pakken er returneret og er afgørende i tilfælde af, at pakken bliver væk.

Varen skal sendes tilbage i væsentligt samme stand og mængde, som du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis kunden bruger varen på en måde, som forringer varens handelsmæssige værdi væsentligt. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Da originalemballagen udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med. Det er derfor altid vigtigt så vidt muligt at gemme emballagen, til du er sikker på ikke at ville returnere varen.

Ombytning
Man kan vælge af ombytte sin vare til samme model i en anden størrelse eller farve. Hvis kunden ønsker at ombytte til en anden vare, skal man først foretage en returnering og afgive en ny ordre på den ønskede vare. Ved ombytning er leveringsomkostningerne for den nye vare betalt af Sarenza. Hvis prisen varierer mellem to varer med samme produktreference (f.eks. i børnestørrelser), vil differencen enten blive tilbagebetalt af Sarenza eller skulle betales af kunden.

Den nye vare bliver afsendt, så snart den første vare er tilbage på vores lager. Vi reserverer den vare, du ønsker at få din oprindelige vare byttet til, i op til 10 dage. Hvis den oprindelige vare ikke er returneret inden for disse 10 dage, vil ombytningen blive behandlet som en normal returnering i vores system.

Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret
I forbindelse med reklamation bedes kunden altid kontakte kundeservice.

Hos Sarenza har man altid 24 måneders reklamationsret i overensstemmelse med Købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig” tid efter at du har opdaget manglen på varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, tilbagebetaler Sarenza kundens (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Det er meget vigtigt, at du i forbindelse med en reklamation altid kontakter kundeservice til at starte med.

Kundeservice

Har kunden behov for information eller har kunden nogle spørgsmål, kan Sarenza.dk’s Kundeservice kontaktes på telefon mandag til fredag i tidsrummene 10:00-13:00 og 14:00-18:00 på telefonnummer: 78 77 01 50 og på e-mail: kundeservice@sarenza.dk. Sarenza.dk bestræber sig på at besvare alle henvendelser via e-mail inden for 24 timer i hverdage.

Kampagner

Sarenza.dk organiserer eksklusive produktsalg på Sarenza.dk-websitet. Disse kan ikke kombineres med andre tilbud. Rabatten er automatisk fratrukket i indkøbskurven. Proceduren for bestilling, betaling for varerne, levering og returnering er forudsat paragraferne inden for Vilkår & Betingelser for det aktuelle tilbud, som er beskrevet i dertilhørende pop-up-vindue på forsiden.

**De viste priser er ikke medregnet leveringsomkostninger. Diise vil blive pålagt ordreprisen og præciseres ved valget af leverandør og ved den endelige ordrebekræftigelse. Disse omkostinger betales af kunden.

Omkostningerne pålægges når: • Indkøbskurven indeholder mindst én (1) vare købt via en VIP-kampagne. • Indkøbskurven indeholder én eller flere andre vare(r), der ikke er købt via en VIP-kampagne på hjemmesiden.

Intellektuel Ejendomsret

Alle tekster, kommentarer, værker, illustrationer og billeder gengivet på Sarenza.dk er beskyttet af worldwide-copyright og intellektuel ejendomsret. I denne forbindelse og i overensstemmelse med bestemmelserne i loven omkring intellektuel ejendomsret, er gengivelse kun lovligt til privat brug. Enhver reproduktion, i hele eller dele, af Sarenza.dk er forbudt, uden dette på forhånd er aftalt med Sarenza.dk.

Ansvar

Billeder som er vist på Sarenza.dk-websitet er uden for kontaktforhold, så de ikke kan føres til Sarenza.dk's ansvar.

Sarenza.dk er ansvarlig for gennemførsel af den kontrakt, som er blevet aftalt med kunden.

Men Sarenza.dk kan ikke blive betragtet som ansvarlig for ikke at gennemføre kontrakten, hvis det er kundens misligholdelse eller force majeure-hændelser, hvilke ikke er afhængige af Sarenza.dk’s indsats, såsom forstyrrelser på Internettet eller en Internetvirus.

Sarenza.dk-websitet indeholder hypertekst-links, der omdirigerer til andre websites. Sarenza.dk kan ikke blive holdt ansvarlig for indholdet af disse websites, hvis de ikke respekterer den gældende franske og europæiske lovgivning.

Sarenza.dk har en forpligtigelse til kun at gøre sit bedste i alle faser angående tilgang til websitet, bestillingsprocessen, levering, kundetilfredshed og eftersalgservice. Sarenza.dk kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader eller gener forbundet med at bruge websitet eller Internet-netværket, herunder en afbrydelse af tjenester, en ekstern indtrængen eller computervirus, eller for nogen anden hændelse, der anses som force majeure, som fastsat af retspraksis lovgivning.

Rekruttering og kandidater

De personlige indsamlede oplysninger behandles elektronisk i overensstemmelse med Data Protection Act fra den 6. januar 1978. Alle ansøgninger vil blive behandlet via Sarenza's rekrutteringsside via www.sarenza.dk. Sarenza er den organisation, som ansvarlig for denne proces, et aktieselvskab registreret i Handels og selskabsstyrelsen i Paris under nummer 480 188 507 og hvis base er placeret på 27-29 Rue de Choiseul, 75002 Paris, Frankrig. De modtagne oplysninger vil blive gemt udelukkende til brug i Sarenza og vil blive gemt i en periode på to år fra datoen for den endelige kontakt med ansøgeren. I overensstemmelse med Data Protection Act fra den 6. januar 1978 har ansøgere ret til at få adgang til, ændre, rette og slette alle oplysninger, der vedrører dem. Ansøgeren kan nægte at videregive sine kontaktoplysninger. Ansøgeren kan sende et brev med posten til Sarenza SA, Juridisk afdeling, 27-29 rue de Choiseul, 75002 Paris, Frankrig for at få adgang til hans/hendes informationer. Enhver anmodning om at ændre personlige oplysninger skal indeholde ansøgerens navn, efternavn og postadresse. Anmodningen skal være underskrevet og skal angive en afsenderadresse. Et svar vil blive udstedt inden to måneder efter den dato, hvor anmodningen er modtaget i henhold til den officielle poststempel.

Sarenza kan ikke holdes til ansvar for kunders eventuelle misbrug og/eller forkerte brug af varer. Ligeledes kan Sarenza ikke holdes ansvarlig for returnering af en konkurrents produkt og/eller en vare, der ikke sælges hos Sarenza. Det er kundens ansvar at returnere den korrekte vare. Derfor vil Sarenza ikke refundere pengene for en vare, der ved en fejltagelse er returneret til Sarenza.

Gavekortet

Køb af gavekort

Kunden kan købe ét eller flere gavekort på Sarenza.dk-websitet. Disse gavekort kan kun anvendes på www.sarenza.dk.

Der kan ikke benyttes en rabatkode til at købe et gavekort.

Gavekort kan kun betales med kreditkort eller PayPal. Se afsnittet om betalingsmuligheder ovenfor.

Ved køb af gavekort bliver kunden bedt om at indtaste modtagerens e-mailadresse. Denne e-mailadresse kan ikke ændres.

Ved fejlangivelse af e-mailadresser til én eller flere modtagere kan kunden, som afsender gavekortet, anmode om en hel eller delvis annullering af ordren. Beløbet svarende til værdien af det annullerede gavekort vil blive tilbagebetalt via samme betalingsmetode, som blev anvendt ved købet.

Denne annulleringsanmodning skal være foretaget inden for en maximumsperiode på tre måneder fra den dato, gavekortet blev afsendt til modtageren.

En annulleringsanmodning vil ikke blive godkendt, hvis modtageren allerede har aktiveret gavekortet. Et gavekort betragtes aktiveret, når dets værdi er blevet overført til modtagerens konto som en værdikupon.

Sarenza.dk kan ikke holdes til ansvar ved fejlangivning af modtagerens e-mailadresse.

Gavekortet er gyldigt i et år fra den dag, det er blevet afsendt til modtageren. Et gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.

Hvis gavekortet ikke er blevet aktiveret inden for et år fra afsendelsesdatoen, bliver beløbet af gavekortet anset som tilhørende Sarenza.dk.

Sarenza.dk forbeholder sig retten til at afbryde alle gavekort eller bestilte varer, som er betalt med et eller flere gavekort, hvis det medfører en risiko for svindel.

Aktivering af gavekort

Modtageren af gavekortet modtager en e-mail, som indeholder et aktiveringslink. For at aktivere gavekortet skal modtageren klikke på linket og logge ind på sin konto eller oprette en konto på Sarenza.dk-websitet.

Aktiveringen af gavekortet gør, at gavekortets værdi bliver tilgængeligt på modtagerens konto.

Beløbet er tilgængeligt på kontoen og bliver automatisk tillagt indkøbskurven ved bestilling. Kunden skal blot at afkrydse feltet for at anvende det ved bestillingen.

Gavekortet er gyldigt i ét år fra den dag, det er blevet afsendt til modtageren. Gavekort kan ikke opdeles, ej heller ombyttes til kontanter.

Ved returnering af varer som er betalt med et gavekort, vil Sarenza.dk tilbagebetale det anvendte beløb og genaktivere det beløb, som er betalt med gavekort.

Ved aktivering af et gavekort anses det som enighed med vilkårene om persondatabeskyttelse af modtageren.

Giv et gavekort

Marvin&Co Tilbud

Sarenza har et specialkampagne på mærket Marvin&Co. Tilbuddet kan ikke kombineres med andre tilbud eller kampagner. Det gælder kun på varer fra samme udvalg.

Om tilbuddet:
- Ved køb af et par business sko til 899 kr., får man det næste par til 699 kr. Ved køb af et tredje eller flere par koster de 799 kr. Alle business sko, som indgår i tilbuddet, kan ses via følgende link: www.sarenza.dk/business-sko-marvin-co.
- Ved køb af et par casual sko til 599 kr., får man det næste par til 499 kr. Ved køb af et tredje eller flere par koster de 549 kr. Alle casual sko, som indgår i tilbuddet, kan ses via følgende link: www.sarenza.dk/casual-sko-marvin-co.

Accessories Tilbud

Sarenza.dk implementerer et særligt tilbud på sin hjemmeside: Ved køb af ét par sko og en eller flere accessories, spares der -10% på accessoires. Rabatten fratrækkes automatisk når varerene føjes til indkøbskurven. 

Tilbuddet kan kombineres med andre akutelle tilbud og kampagner. Følgende accessoires indgår i tilbuddet: bælter, skohorn, støvleknægte, strømper, thights, plejeprodukter, såler, beskyttelses- og renseprodukter.