Beskyttelse af personlige data
Charter for beskyttelse af personoplysninger
SARENZA hører til MONOPRIX ONLINE, filial af gruppen MONOPRIX.
Hos SARENZA beskytter vi dine oplysninger!
For at du kan gøre dine indkøb med ro i sindet præsenterer dette charter i et enkelt dokument med klare og enkle oplysninger om den databehandling, der foretages af SARENZA. Dette charter giver dig mulighed for bedre at forstå, hvilke personlige data vi indsamler, og hvordan vi bruger dem til at give dig nye tjenester på daglig basis, samtidig med at vi respekterer dine rettigheder.
Uanset hvilken kanal du køber igennem eller kontakter, forpligter SARENZA sig i overensstemmelse med den gældende lovgivning til at beskytte dit privatliv ved at sikre beskyttelsen, fortroligheden, princippet om, at der ikke må foretages ændringer, tilgængelighed og sikkerhed for de personlige data, som du giver til os.
Hos SARENZA beskytter vi dine oplysninger!
For at du kan gøre dine indkøb med ro i sindet præsenterer dette charter i et enkelt dokument med klare og enkle oplysninger om den databehandling, der foretages af SARENZA. Dette charter giver dig mulighed for bedre at forstå, hvilke personlige data vi indsamler, og hvordan vi bruger dem til at give dig nye tjenester på daglig basis, samtidig med at vi respekterer dine rettigheder.
Uanset hvilken kanal du køber igennem eller kontakter, forpligter SARENZA sig i overensstemmelse med den gældende lovgivning til at beskytte dit privatliv ved at sikre beskyttelsen, fortroligheden, princippet om, at der ikke må foretages ændringer, tilgængelighed og sikkerhed for de personlige data, som du giver til os.
Hovedprincipperne
SARENZA forpligter sig til de væsentlige principper med respekt for de grundlæggende rettigheder:- Gennemsigtighed: Vi giver dig alle nyttige oplysninger om behandlingen af dine data, især formålene og modtagerne.
- Legimitet og relevans: Vi indsamler og behandler kun de data, der er nødvendige til de angivne formål.
- Fortrolighed og integritet:Vi tager alle rimelige tekniske og organisatoriske forholdsregler for at beskytte dine personlige data mod videregivelse, tab, ændring eller adgang fra en uautoriseret tredjepart.
- Opbevaring: Vi opbevarer kun dine personlige data i den tid, der er nødvendig til formålet med behandlingen eller den specificerede service.
- Respekt for dine rettigheder: Vi tilbyder dig muligheden for at få adgang til, ændre og modsætte dig behandlingen af dine data, enten direkte via dine personlige rum, eller via kundeservice eller vores databeskyttelsesansvarlige.
- Engagement fra vores partnere: De operationer, som vi bruger specialiserede partnere til, er genstand for en kontrakt for at sikre beskyttelsen af dine data og respekten for dine rettigheder.
Hvordan bruger vi dine data?
Afhængigt af dine køb og dine interaktioner med os er de hyppigste former for behandling:- Administration af ordrer og leverancer
- Administration af kunderelationer
- Administration af driften af din online konto på Sarenza.com og i Sarenza-appen
- Administration af tilfredshedsundersøgelser
- Administration af SARENZAs produkt- og servicekampagner
- Administration af SARENZAs partneres produkt- og servicekampagner
- Administration af kundeprofil
- Administration af eksterne relationer (Twitter, Facebook osv.)
- Administration af konkurrencer
- Administration af bekæmpelse af svig
- Administration af anmodninger om retten til aktindsigt, berigtigelse, modsigelse
Vi behandler dine personlige oplysninger på en gennemsigtig og sikker måde.
Dine data behandles i EU med nogle undtagelser. I tilfælde af, at Sarenza anvender en tjenesteudbyder beliggende uden for EU, vil der blive indført regler, der garanterer beskyttelsen og sikkerheden af dine oplysninger.
Dine personlige oplysninger indsamles til de nedenfor beskrevne formål.
Hvis du har en kundekonto, kan du til enhver tid ændre dine valg ved at gå tildin kundeprofil.
Dine data behandles i EU med nogle undtagelser. I tilfælde af, at Sarenza anvender en tjenesteudbyder beliggende uden for EU, vil der blive indført regler, der garanterer beskyttelsen og sikkerheden af dine oplysninger.
Dine personlige oplysninger indsamles til de nedenfor beskrevne formål.
Hvis du har en kundekonto, kan du til enhver tid ændre dine valg ved at gå tildin kundeprofil.
Administration af betalinger, ordrer og leverancer
Formål | Registrere dine ordrer, administrer betalinger sikkert og levere effektivt |
---|---|
Modtagere | Kommerciel og teknisk afdeling, kundeservice, sikre betalingstjenesteudbyder, vært for vores handelswebsite, leveringsplatforme og leveringsselskaber samt it-tjenesteudbydere |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Betalingsoplysninger (bankkortdata krypteres, så snart transaktionen udføres og opbevares udelukkende og sikkert af den godkendte betalingstjenesteudbyder), navigationsdata (afhængigt af de cookies, du har accepteret), identitet, kundenummer, kontaktoplysninger, indkøbskurve og købshistorik (5 år fra køb) og leveringscertifikat eller rapport (opbevares højst 1 år) |
Retsgrundlag | Nødvendigt for indgåelse og gennemførelse af kontrakten |
Administration af kunderelationer
Formål | Administrere dine spørgsmål og reklamationer ved at kommunikere på enhver tilgængelig måde |
---|---|
Modtagere | Kundeservice, Finansafdelingen, Informationssystemer, Logistik- og salgsafdeling, serviceudbyder af administration af Sarenzas kunderelationer, vært for software til administration af kunderelationer |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Identitet, kundenummer, kontaktoplysninger, rapport om udvekslinger og reklamationer (3 år fra lukningen af sagen), tilfældige og prøveoptagelser af telefonsamtaler (højst 6 måneder), ordrehistorik og mulige ubetalte regninger ( 5 år fra bestillingsdatoen) |
Retsgrundlag | Nødvendigt for udførelse af kontrakter og beskyttelsesværdige interesser (administration af kvaliteten af kunderelationer) |
Administration af driften af din online konto på Sarenza.fr og i Sarenza-appen
Formål | Tillader dig at konsultere og administrere dit personlige rum, sikre, at webstedet fungerer teknisk korrekt og lette din navigation og dine ordrer |
---|---|
Modtagere | Autoriserede administratorer af IT-afdelingen og kundeoplevelsesafdelingen, teknisk hosting, telemetri og udbydere af IT-vedligeholdelse |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Identitet og kundekontonummer, kontaktoplysninger, ordre- og returhistorik, kontooplysninger, hvis du har kommunikeret det (5 år fra den sidste kontakt), tekniske forbindelsesdata og IP-adresse (13 måneder), data fra cookies, der tillader korrekt funktionalitet (afhængigt af varigheden anvendt af de respektive redaktører af cookies). |
Retsgrundlag | Udførelse af medlemskontrakten og samtykke |
Administration af tilfredshedsundersøgelser
Formål | Evaluere kundetilfredshed efter levering for at forbedre kvaliteten af Sarenzas produkter og tjenester |
---|---|
Modtagere | Marketingafdeling, kundeservice, hosting-softwareudbyder, leveringsfirmaer, leverandør af tilfredshedsundersøgelser |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Identitet, kontaktoplysninger, købshistorik, typologi, servicevurdering, dine kommentarer, marketingssegmentering (2 år) |
Retsgrundlag | Beskyttelsesværdige interesser, opretholde og forbedre kvaliteten af Sarenzas tjenester efter en ordre |
Administration af SARENZAs produkt- og servicekampagner
Formål | Give dig mulighed for at drage fordel af kampagner, særtilbud, reduktioner og Sarenzas tjenester, herunder inden for rammerne af Sarenzas loyalitetsprogram. Annonceringskampagner kan sendes via e-mail, SMS, telefon, post, pushmeddelelser eller ved at vise bannere på internettet, inklusive på andre websteder afhængigt af de cookies, du har accepteret. |
---|---|
Modtagere | Salgsafdelingen, marketingafdelingen, data, kundeservice, internetannonceringsnetværk, marketing og udbydere af segmenteringstjenester, cookie-redaktører, tekniske tjenesteudbydere af afsendelse af e-mails, SMS, notifikationer og breve |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Identitetsdata, kundenummer, kontaktoplysninger, (5 år fra den sidste kontakt), navigationsdata (hvis du har accepteret annoncecookies - konfigurerbart valg på din kundekonto), samt dine profildata, hvis du ikke har afvist personalisering af tilbuddene (5 års opbevaring) |
Retsgrundlag | Beskyttelsesværdig interesse eller samtykke |
Administration af vores partneres produkt- og servicekampagner
Formål | Forsyne dig med de tilbud og tjenester, der tilbydes af Sarenzas partnere. Annonceringskampagner kan sendes via e-mail, SMS, telefon, post eller ved at vise bannere på internettet, inklusive på andre websteder afhængigt af de cookies, du har accepteret |
---|---|
Modtagere | For vores vigtigste partnere kan du konsultere: Eulerian, 3W RelevanC, Criteo, Capital Data, Google. |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Identitetsdata, kundenummer, kontaktoplysninger, navigationsdata (hvis du har accepteret annoncecookies – konfigurerbart valg på din kundekonto), såvel som dine profildata, hvis du ikke har afvist personalisering af tilbud. Disse data opbevares af vores partnere i overensstemmelse med deres interne politikker. |
Retsgrundlag | Beskyttelsesværdig interesse eller samtykke |
Administration af personalisering af tilbud og markedsanalyser
Formål | Foretage markedsførings-, statistiske og målgruppeanalyser og personalisere de nyheder og tilbud, du modtager fra Sarenza og/eller deres partnere, afhængigt af dine valg. |
---|---|
Modtagere | Sarenzas salgs-, marketing- og datateam, leverandører af marketinganalyser, reklamestyring og reklamepartnere. For vores vigtigste partnere kan du konsultere: Eulerian, 3W RelevanC, Criteo, Capital Data, Google. |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Afhængigt af dine valg kan følgende behandles: identitetsdata, kundenummer, kontaktoplysninger, købshistorik, typisk kundeprofil, en score, navigationsdata (hvis du har accepteret annoncecookies – et konfigurerbart valg på din kundekonto). Disse data kan beriges af vores partnere. Disse data opbevares af Sarenza og deres underleverandører i højst 5 år fra den sidste kontakt (og 5 år fra ordren til købshistorikken). Når profilen er oprettet af vores reklamepartnere, opbevares den i overensstemmelse med deres interne politikker. |
Retsgrundlag | Beskyttelsesværdig interesse og samtykke |
Administration af konkurrencer
Formål | Få dig til at deltage i en konkurrence for at vinde præmier |
---|---|
Modtagere | Brandservice, kundeservice, værter af administrationssoftware, leverandører af organisation af konkurrencer, hvor det er relevant, og sociale netværk, der bruges til konkurrencer (Twitter, Facebook, Instagram osv.) |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Identitet, kundenummer og kontaktoplysninger opbevares i et år efter lodtrækningen eller udpegningen af vinderen/vinderne (1 år efter eller fra præmieuddelingen) |
Retsgrundlag | Samtykke |
Administration af chat og sociale netværk
Formål | Opretholde og udvikle Sarenzas image over for offentligheden via webstedet og sociale netværk, rekruttere og fastholde et fællesskab af frivillige ambassadører på chatten |
---|---|
Modtagere | Sarenzas kundeservice, vært for management-software, sociale netværk (Facebook, Twitter osv.), udgiver af chat-software |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Pseudonym og/eller fuld identitet, foto af skoene og, hvis relevant, af kunden, kontaktoplysninger, udvekslinger og kommentarer på sociale netværk, professionel situation, hvis relevant for ambassadørerne for mærket (3 år fra lukningen af sagen i tilfælde af spørgsmål eller reklamation) |
Retsgrundlag | Legitim interesse, der består i at opretholde og forbedre kunderelationen og animere et samfund af promotorer af mærket og dets produkter |
Administration af bekæmpelse af svig
Formål | Bekæmpelse af svig i forbindelse med ordrer, leverancer og returnering af produkter. Et risikoniveau (score) tildeles hver transaktion ved at sammenligne egenskaberne ved den aktuelle transaktion med egenskaberne for tidligere transaktioner, der har resulteret i påvist svig. Disse kontroller, der udføres automatisk, kan føre til afvisning af betalingsmetoden, men kun efter systematisk verifikation af en Sarenza-medarbejder. |
---|---|
Modtagere | Afdelingen for bekæmpelse af svig, den juridiske afdeling, IT-afdelingen, underleverandører med speciale i bekæmpelse af svig |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Identitet, kundenummer, kontaktoplysninger, ubetalte data, referater og dokumenter fra filen i tilfælde af identitetstyveri eller tyveri af betalingsmiddel, korrespondancer, forbindelsesdata, købshistorik, risikoscoring af transaktionen, ikke-identificerende liste over egenskaber ved påvist svindel (højst 2 år fra ordren), kopi af identitetsdokument eller bevis på adresse i tilfælde af alvorlig tvivl om betalingens legitimitet (24 timer) |
Retsgrundlag | Legitim interesse i at forebygge bedrageri |
Administration af anmodninger om retten til aktindsigt, berigtigelse, indsigelse, sletning, begrænsning, overførsel
Formål | Tillade dig at udøve dine rettigheder i forbindelse med dine personlige data |
---|---|
Modtagere | Sarenzas kundeservice, serviceudbyder af kunderelationer, Sarenzas databeskyttelsesansvarlige, juridiske afdeling, regnskabsafdelingen, afdelingen for bekæmpelse svig |
Behandlede data og opbevaringsperioder | Indholdet af vores udvekslinger, identitet, kontaktoplysninger, kundenummer eller identitetsbevis (undtagelsesvis hvis vi ikke har andre midler til at identificere dig, destrueret efter 24 timer), kopi af de anmodede data (1 år) |
Retsgrundlag | Juridisk forpligtelse |
Lovmæssigt eller lovgivningsmæssigt krav
Vi kan muligvis blive bedt om at videregive dine personlige data i tilfælde af legitime anmodninger fra offentlige myndigheder, herunder for at imødekomme national sikkerhed, bekæmpelse af svindel eller andre juridiske krav.
Vi kan muligvis blive bedt om at videregive dine personlige data i tilfælde af legitime anmodninger fra offentlige myndigheder, herunder for at imødekomme national sikkerhed, bekæmpelse af svindel eller andre juridiske krav.
Administration af cookies
For at konfigurere dine cookies på Sarenza.coms websted skal du klikke her.Se den dedikerede side på webstedet for Den Nationale Kommission for Databehandling og Frihedsrettigheder i Frankrig om dette emne, lige her.
Plugins til sociale medier
Webstedet bruger plug-ins på sociale netværk som Facebook og Twitter (i det følgende benævnt “Sociale netværk”). Hvis brugeren f.eks. er logget på Facebook, mens vedkommende gennemser webstedet, kan Facebook direkte linke besøget til den Facebook-brugerkonto, selvom brugeren ikke har brugt delingsknappen. Hvis brugeren interagerer ved hjælp af plugins, f.eks. ved at klikke på knappen "Synes godt om" eller ved at efterlade en kommentar, overføres og gemmes de tilsvarende oplysninger på en Facebook-server. De vil blive offentliggjort på brugerens Facebook-konto.Sarenza administrerer ikke data indsamlet af sociale netværk via knapperne. Brugeren skal være opmærksom på politikken vedrørende beskyttelse af personoplysninger, der er offentliggjort af de pågældende sociale netværk, for at kende metoderne til behandling og anvendelse af de data, der er indsamlet af sidstnævnte, samt de mulige indstillinger, som brugen disponerer over for at beskytte sit privatliv. Hvis brugeren ikke ønsker, at det sociale netværk skal knytte de oplysninger, der er indsamlet via Sarenza, til sin brugerkonto på det sociale netværk, skal brugeren logge af det sociale netværk, før brugeren konsulterer webstedet.
Hvordan kan du udøve dine rettigheder?
Du har til enhver tid ret til at beslutte over og kontrollere brugen af dine data under forudsætning af, at betingelserne er opfyldt:- ret til at få adgang til dine data
- ret til at rette dem
- ret til at gøre indsigelse mod behandling af legitime grunde (undtagen til efterforskning, hvor du ikke har nogen begrundelse at give)
- ret til at anmode om sletning
- ret til at anmode om begrænsning af behandlingen
- ret til overførsel af dine data
- retten til at definere retningslinjer for opbevaring, sletning og kommunikation af dine data efter din død.
Du kan udøve dine rettigheder:
19/23 Allées de l’Europe 92110 Clichy
Hvis du gerne vil have flere oplysninger om indholdet af disse rettigheder, bedes du kontakte os på ovenstående adresser.
Vi svarer på dine anmodninger om udøvelse af rettigheder så hurtigt som muligt og under alle omstændigheder inden for en måned efter modtagelse af dine anmodninger.
I tilfælde af problemer med forvaltningen af dine personlige data har du mulighed for at kontakte Den Nationale Kommission for Databehandling og Frihedsrettigheder (CNIL) i Frankrig.
- via din kundekonto
- via e-mail, ledsaget af dit adressenummer og/eller et ordrenummer: ZHBvLXNhcmVuemFAbW9ub3ByaXguZnI=
- pr. mail ledsaget af oplysninger, der er tilstrækkelige til at bevise din identitet (e-mail, ordrenummer, kundenummer, adresse osv.) ved at kontakte
19/23 Allées de l’Europe 92110 Clichy
Hvis du gerne vil have flere oplysninger om indholdet af disse rettigheder, bedes du kontakte os på ovenstående adresser.
Vi svarer på dine anmodninger om udøvelse af rettigheder så hurtigt som muligt og under alle omstændigheder inden for en måned efter modtagelse af dine anmodninger.
I tilfælde af problemer med forvaltningen af dine personlige data har du mulighed for at kontakte Den Nationale Kommission for Databehandling og Frihedsrettigheder (CNIL) i Frankrig.